dinsdag 5 juni 2007

Grondplaat




Na het weekend waren de funderingen goed uitgedroogd zodanig de metsers konden beginnen met het opmetselen van de betonstenen.

Nadat dit was volbracht zijn ze dan begonnen met het opvullen van zand voor onder de vloerplaat.

De buizen voor afwatering en riolering werden ook voorzien.

Hier in het Gentse moet je namelijk een apart stelsel voorzien voor regenwater en afvalwater.

In het stadsreglement staat dat als je gescheiden rioleringstelsel hebt die uitkomt in een gescheiden stadsriolering, je geen septische put moet steken.

"Mooi" dacht ik in mijn eigen. Toch weer iets waarop wij kunnen besparen. Een septische put kost algauw ook bijna 900€.

Maar toen men mij bij de gemeente vertelde dat de stad Gent geen gescheiden stelsel heeft,"zal voor eens in de toekomst zijn",nog gauw de sod-firma gevraagd alsnog de septische te steken.

Daar ging mijn besparing van 900€.

Terug naar de grondwerken: aan de aannemer gezegd dat hij de wachtbuis niet mocht vergeten voor elektriciteit naar het tuinhuis.

Nadat alle buizen in positie lagen,werden er ijzernetten geplaatst en de vloerplaat werd gegoten.

Nu een weekje wachten en dan beginnen de echte ruwbouwwerken.

1 opmerking:

Anoniem zei

beste bouwers, ik volg met interesse de werkzaamheden van jullie huis - steek af en toe eens wat foto's op jullie site zodat ik op de hoogte kan blijven - alvast veel bouwgenot - groetjes -Claudine (en Eric ook natuurlijk)