woensdag 4 juli 2007

1000 zonnen en garnalen

Even helemaal iets anders dan onze bouw.
Toen ik gisteren thuis kwam na een opmetingsbezoek aan den bouw zat mijn dochter mij op te wachten volledig in het roze gekleed.
Ze vertelde mij dat het was voor op TV te komen.
Op het einde van het programma 1000 zonnen en garnalen is er de rubriek: de kijker ter plaatse.
Men stelt dan ergens een lege strandstoel en men geeft je de opdracht om met een door hun bepaald item daar zo snel mogelijk ter plaatse te zijn.
Voor de gelukkige winnaar is er een gps-toestel.
Mijn dochter had zelfs mijn slippers klaargezet om toch maar zo snel mogelijk te zijn.
Toch nog even gezegd tegen haar dat het al vree moest lukken dat het bij ons in de buurt mocht zijn.
Hou je maar klaar,was haar tegenreactie!!
Het beeld verschijnt met de lege strandstoel en wat blijkt: 't is hier nondedju net achter onze wijk. Als item dienden wij een aanslagbiljet mee te brengen.
Als de bliksem een aanslagbiljet genomen en met de dochter in de wagen gesprongen.
Hopen dat wij nu maar de eersten zullen zijn,was onze enige gedachten.
Onze wagen op een 150m van de plek moeten stellen,de laatste meters zijn éénrichtingsverkeer en veiligheid blijft altijd toch primeren.
Ook zien wij een andere wagen stoppen. Een meneer stapt uit en begint te lopen.
Ik roep op mijn dochter mij voorzichtig te volgen want ik wil de meneer nog inhalen.
Slippers uit en sprinten maar.
De zware snelheidstrainingen die ik op dinsdag samen met compagnon loper Lewis en trainer Gino uitvoer blijken nu voortreffelijk zijn nut te bewijzen.
Als eerste arriveerde ik zo bij de strandstoel.Enkele seconden later was mijn dochter Bo ook al ter plaatse.
Langs alle kanten stroomden de mensen nu toe.
Echt wel verschoten van de hoeveelheid mensen er reageren op zoiets. Zekers 50 man de revue gepasseerd.
Na de bedankingen in ontvangst te hebben genomen en nog enkel shots voor het tv-programma kregen wij het gps-toestel in ontvangst.
Zo zie je maar!! Soms moet men ook eens op het gevoel van een 7-jarige meid afgaan.
Bij thuiskomst stond ons ook een glunderende mama op te wachten. (gsm had haar dienst al bewezen).
Dit was echt wel een superleuke ervaring en een welgekomen geschenk.
Met dank aan dochter BO.

Geen opmerkingen: